23 Haziran 2015 Salı

Karadeniz Turumuz-2-Giresun

Giresun
Giresun Karadeniz Bölgesinin en şirin şehri diyebilirim. Fındık bahçeleri, sakin ve huzur veren havası ve her yere yakın olmasından sanırım. Karadenizin neresi huzur vermiyor ki diyeceksiniz..Evet her yeri bi ayrı güzel memleketimin..

Fındık bahçeleri
Ordu'dan Giresun'a arabayla yaklaşık 45 dakika sürüyor. Çok yakın mesafede ve küçük bir şehir olduğundan gezmesi de çok zamanımızı almadı. Başlıca gezilecek yerleri; Giresun Kalesi, Giresun adası (Aretias), Gogora Kilisesi (Arkeoloji müzesi), Giresun evleri, Çocuk kütüphanesi, Tirebolu ve yaylalar.

Giresun Kalesi mesire alanı
Giresun adasının kaleden görünüşü
Giresun Kalesi, şehir manzarasının en güzel izlenebileceği yer. Kalenin bulunduğu alan çok güzel bir mesire alanı. Her yerde fındık bahçeleri ve yemyeşil huzur veren bir ortamı var. Burada piknik yapabiliyor veya banklarda oturup şehir terası seyredebiliyorsunuz. Şehre tepeden baktığımızda meşhur Giresun adasını da gördük. Meşhur çünkü Karadenizde adası olan tek şehir ve Altın Post ile ilgili tarihi bir hikayesi var. Kazılarda insan iskeletlerine rastlanmış. Hatta BBC kanalında bu ada ile ilgili bir belgesel bile yapılmış.

Arkeoloji Müzesi (Gogora Kilisesi)
soba
Arkeoloji Müzesi eskiden bir kiliseymiş. Gogora Kilisesi adıyla daha sonra müze olmuş. Müzede çok güzel eserler mevcut. Osmanlıdan kalma cami şeklindeki soba çok ilginçti. Müzenin çıkışında güzel bir bahçe ve mahzen bulunuyor. Müzeyi mutlaka gidip görmenizi tavsiye ederim.

Bizim çocuklar için değişik bir aktivite olsun diye Çocuk kütüphanesine gittik. Ama ne yazık ki o gün kapalıydı. Kütüphane ama aslında eskiden kalma bir Katolik Kilisesi. O nedenle çok merak ederek gitmiştim.

Meşhur yemekleri, karalahana çorbası ve diblesi, ısırgan püresi, pezik mıhlaması, zaten tüm karadenizde kullanılan mısır ekmeği veee kiraz duzlaması:)) Laz kirazı (taflan) ise her derde deva imiş. Giresun'a gelmişken fındık almayı unutmayın. Biz fındık, çikolatalı fındık, fındık çikolatalı krema vb. bir sürü kendimize ve hediyelik olarak aldık.

Tirebolu ilçesini gezemesekte 42 Tirebolu çayından aldık. Çok güzel bir tadı var tavsiye ederim. Tirebolu kalesine gidebilir, çay fabrikasında vakit geçirebilir, fabrikanın kafesinde bedava çay içebilirsiniz.

Yaylalardan en meşhuru ise Kümbet yaylası. Bizim pek vaktimiz kalmadığından gidemedik. Ama yaylalarının ve özellikle köylerinin çok güzel olduğu söyleniyor. Artık gidemediklerimize bir daha ki sefere inşallah diyerek yola devam ediyoruz.

Trabzon'a doğru yola çıkıyoruz. Trabzon yazımız için lütfen tıklayın..

Sevgilerle...

Tüm resimler tarafıma aittir.